Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
Gå på opdagelse og lad dig inspirere af de forskellige kollektioner som viser både jul, fødselsdage, påske og et børneunivers. Få gode råd og ideer til din næste dåbsgave, værtindegave eller bliv inspireret til f.eks. at dekorere et stemningsfyldt julevindue. På min webshop kan du i fred og ro shoppe hjemmefra, når det passer dig.
Nedenfor kan du blandt andet læse om købsvilkår, reklamation, persondata med flere.
Generelle oplysninger:
Købsvilkårene er gældende for køb på www.karolinekvist.dk, som ejes og drives af:
Frederiks Allé 129A, 4.tv.
DK-8000 Aarhus C
tlf: +45 25 33 25 61
mail: info@karolinekvist.com
CVR.nr.: 39086018
SÅDAN HANDLER DU:
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan ændre i indholdet af indkøbskurven helt frem til selve bestillingstidspunktet.
I indkøbskurven får du oplyst prisen på varerne, og når du er klar til at bestille, går du ”til kassen”. Her indtaster du dit navn, adresse, e-mail, tlf. nummer, vælger betalingsform og leveringsform.
Bekræft dit køb ved at klikke på knappen ”Bestil og betal”. Når vi modtager ordren sender vi en ordrebekræftelse på din oplyste mailadresse.
Bemærk venligst! Der tages forbehold for tastefejl, prisændringer og udsolgte varer.
Ved bestilling kan du skrive i kommentarfeltet hvis du ønsker at varen pakkes ind. De ønskede varer sendes til nærmeste pakkeshop eller privat, alt afhængig af den ønskede leveringsmetode.
FORBEHOLD FOR BILLEDGENGIVELSE I HENHOLD TIL MATERIALET:
I den digitale gengivelse kan struktur, størrelse og farve variere meget. Derfor kan du finde nyttige informationer om materialet og størrelsen, i beskrivelsen på det gældende produkts side.
Hovedparten af vores produkter er udført i egetræsfiner af høj kvalitet. Træet er håndret med nænsomhed, og hver enkelt produkt er unikt i sin struktur og farve. Karoline Kvist kan ikke garantere, at de nuancer og strukturer du ser på din skærm afspejler den præcise vare du bestiller.
Du er altid velkommen til at kontakte os for yderligere information om produkterne og vores materialer.
BETALING:
På webshoppen kan du betalte med Dankort/VISA-Dankort, VISA, Mastercard, Epay og JCB. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra Karoline Kvist.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inklusiv moms, men eksklusiv fragt og eventuelt betalingskortgebyr.
Når du vælger leveringsmetode udregnes fragtprisen og tillægges dit køb. Ved køb over 499DKK sender vi fragtfrit.
Karoline Kvist bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Det anvendte betalingskortet, skal være dit eget og du skal være minimum 18år. Hvis udstederen af dit betalingskort afviser betalingen, vil Karolie Kvist ikke stå ansvarlig for manglende levering eller eventuelle forsinkelser af din ordre. I tilfældet hvor kortet ikke godkendes og validering bortfalder, forbeholder Karoline Kvist sig ret til at annullere din ordre.
LEVERING:
Karoline Kvist sørger for levering med GLS. Vores leveringstid er normalt 1-3 hverdage, såfremt de bestilte varer er på lager. I tilfælde af ændringer i forbindelse med levering, vil vi altid kontakte dig pr mail eller telefon med en ny leveringsdato.
Karoline Kvist kan ikke drages til ansvar såfremt der opstår forsinkelser hos fragtselskabet.
FORTRYDELSESRET OG RETURNERING:
Når du handler i vores webshop har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit køb.
Der kan være varer der ikke omfatter fortrydelsesretten, og det vil herved fremgå i bestillingsforløbet. Det glæder blandt andet for produkter med en indgraveret personlig tekst.
Din fortrydelsesret er regnet fra den dag varen modtages, og det er dig som skal dokumentere rettidig meddelelse om din fortrydelse.
Vi anbefaler derfor at du kontakter os pr mail info@karolinekvist.com med meddelelsen.
Skulle fristen udløbe på en lørdag, hellig dag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis du vælger at fortryde dit køb, og den rettidige dokumentation foreligger skal varen returneres til nedstående adresse – Dog senest 14 dage efter returfristens udløb.
Karoline Kvist
Frederiks Allé 129A, 4.tv.
DK-8000 Aarhus C
Bemærk venligst! Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist hvis varens værdi er forringet.
Dette er gældende hvis:
- Varen reelt er taget i brug (se ovenstående tekst).
- Varen er beskadiget mens du havde ansvaret for den
- Varen er håndteret forkert.
Når varen er kommet retur til os, og den er blevet godkendt, refunderes købsprisen på din konto. Du kan forvente at have beløbet på din konto indenfor 2-7 dage.
REKLAMATION
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven ved berettiget reklamation. Skulle det hænde at varen inden for de 2 år skal reklameres over, kontakt os venligst, via mail info@karolinekvist.com. Vi undersøger omfanget af reklamationen, og vurdere om varen skal repareres, ombyttes, gives afslag i prisen eller pengene skal retur. Hver reklamation håndteres enkeltvis og vurderes ud fra den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en forkert håndtering eller betjening af produktet.
Når du kontakter os, bedes du oplyse, kontaktoplysninger (navn og telefon nr.), hvilket produkt det drejer sig om, problemets omfang, hvor varen er købt og have gældende kvittering. Du kan med fordel tage billeder af problemet og sende til os i mailen.
Vi kontakter dig efter fremsendte mail, og finder en løsning på problemet. Hvis varen skal sendes retur til os, bedes du sende varen retur i forsvarlig emballage og huske at få kvittering for afsendelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Karoline Kvist dækker returneringsomkostninger for reklamationen i et rimeligt omfang.
KLAGEMULIGHEDER – OVERSIGT OG LINKS:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@karolinekvist.com